Logowanie i bezpieczeństwo
Pytania i odpowiedzi
Gdy przejdziesz przez proces rejestracji w serwisie GS TFI24, w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych otrzymasz numer uczestnika i hasło startowe. Możliwą przyczyną problemów z otrzymaniem wiadomości SMS mogą być:
- nieprawidłowy lub nieaktualny numer telefonu komórkowego, podany przy rejestracji,
- przepełniona skrzynka odbiorcza w telefonie lub problem z dostarczaniem wiadomości SMS po stronie operatora telefonii komórkowej.
W takim przypadku skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem: 801 690 555. Konsultanci są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–20:00 oraz w soboty w godzinach 9:00–14:00. Infolinia PPK dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00.
Jeśli nie pamiętasz swojego hasła do logowania, skorzystaj z przycisku „Nie pamiętam hasła”. na głównej stronie serwisu transakcyjnego GS TFI24. W formularzu podaj swoje dane, a po pomyślnej weryfikacji wiadomość z jednorazowym hasłem prześlemy SMS-em na numer podany przy rejestracji. Hasło zmień koniecznie po zalogowaniu do serwisu.
Dbamy o bezpieczeństwo Twojego konta, dlatego numeru uczestnika nie można odzyskać online. Spróbuj odnaleźć swój numer uczestnika na potwierdzeniach transakcji (wysyłamy je w formie papierowej lub w wiadomości e-mail). Jeśli jednak nie uda Ci się przypomnieć lub odnaleźć numeru, musisz skontaktować się z naszą infolinią pod numerem: 801 690 555. Konsultanci są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–20:00 oraz w soboty w godzinach 9:00–14:00. Infolinia PPK dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00. Po pomyślnej weryfikacji będziemy mogli odzyskać Twój numer uczestnika. Prześlemy Ci go pocztą na wskazany adres korespondencyjny.
Jeśli nie pamiętasz hasła do logowania i danych, które wymaga serwis transakcyjny, musisz skontaktować się z naszą infolinią pod numerem: 801 690 555. Konsultanci są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–20:00 oraz w soboty w godzinach 9:00–14:00. Infolinia PPK dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00. Po pomyślnej weryfikacji odblokujemy Ci dostęp do konta, a wiadomość z jednorazowym hasłem prześlemy SMS-em na numer podany przy rejestracji. Hasło zmień koniecznie po zalogowaniu do serwisu.
Hasło startowe do pierwszego logowania zawsze wysyłamy SMS-em na numer telefonu podany przy rejestracji. Zapisz je lub zapamiętaj. Hasło startowe służy do pierwszego logowania, a później będzie Twoim hasłem PIN, gdy będziesz składać zlecenia przez naszą infolinię.
Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie masz hasła startowego, musisz skontaktować się z naszą infolinią pod numerem: 801 690 555. Konsultanci są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–20:00 oraz w soboty w godzinach 9:00–14:00. Infolinia PPK dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00.Aby poprawnie zalogować się po raz pierwszy, podaj numer uczestnika, który wysłaliśmy na Twój adres e-mail i użyj hasła startowego, które wysłaliśmy SMS-em na numer podany przy rejestracji. Do kolejnych logowań będziesz potrzebować numer uczestnika oraz hasło, ustawione podczas pierwszego logowania.
- Jeśli po wpisaniu numeru uczestnika i hasła widzisz komunikat o błędzie podczas logowania, w pierwszej kolejności sprawdź, czy wpisujesz właściwy numer uczestnika oraz upewnij się, że poprawnie wprowadzasz hasło. Następnie ponów próbę logowania,
- Trzykrotne wpisanie błędnego hasła automatycznie blokuje dostęp do serwisu GS TFI24 dla podanego numeru uczestnika. W takim przypadku kliknij przycisk „Odblokuj dostęp” znajdujący się na głównej stronie serwisu transakcyjnego GS TFI24. W formularzu podaj swoje dane, a po pomyślnej weryfikacji wiadomość z jednorazowym hasłem prześlemy SMS-em na numer podany przy rejestracji. Hasło zmień koniecznie po zalogowaniu do serwisu.
- Jeśli mimo wprowadzenia poprawnych danych błąd nadal występuje, skontaktuj się z naszą infolinią pod numerem: 801 690 555. Konsultanci są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–20:00 oraz w soboty w godzinach 9:00–14:00. Infolinia PPK dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00.
Zalecamy szczególną ostrożność przy przechowywaniu numeru uczestnika i haseł. Jeżeli obawiasz się, że ktoś mógł poznać Twoje dane do logowania, to zalecamy jego zmianę. Zrobisz to, gdy zalogujesz się w serwisie GS TFI24. Możesz też skorzystać z przycisku „Nie pamiętam hasła” na głównej stronie serwisu transakcyjnego GS TFI24. W formularzu podaj swoje dane, a po pomyślnej weryfikacji wiadomość z jednorazowym hasłem prześlemy SMS-em na numer podany przy rejestracji. Hasło zmień koniecznie po zalogowaniu do serwisu.
Hasła maskowane mogą obniżać bezpieczeństwo - użytkownicy zapisują swoje hasła, aby np. policzyć litery. Dla atakujących są więc barierą, którą da się pokonać. Głównym zagrożeniem jest malware, czyli złośliwe oprogramowanie. Potrafi ono wymóc na użytkowniku, by próbował wpisać swo-je hasło ponownie, na przykład może:
- prosić użytkownika o logowanie się kilka razy i za każdym razem stosować inną maskę – wyświetlać komunikat o błędnym haśle i ponownie wymuszać uzupełnienie formatki logowania, pytając o inne znaki,
- symulować awarię aplikacji i wylogowanie użytkownika, wyświetlając ponownie ekran logowania,
- wymuszać konieczność zmiany hasła po logowaniu (przy tej operacji hasło podawane jest w całości).
W ten sposób złośliwe oprogramowanie bardzo szybko i łatwo uzyskuje dostęp do pełnego hasła. Dlatego, postanowiliśmy stosować hasła w pełnej wersji. Gdy logujesz się do systemu GS TFI24, zawsze zachowuj czujność i pamiętaj, aby przestrzegać ogólnych zasad bezpieczeństwa związanych z logowaniem.
- Gdy logujesz się do systemu transakcyjnego, nie korzystaj z niezaufanych urządzeń (takich jak komputery dostępne publiczne), ani ogólnodostępnych i niezabezpieczonych sieci Wi-Fi (w miejscach publicznych).
- Pamiętaj, by nie udostępniać i nie zapisywać w plikach na swoim komputerze numeru uczestnika ani hasła do logowania.
- Regularnie zmieniaj swoje hasło dostępu.
- Po zakończeniu pracy w systemie transakcyjnym, użyj przycisku „Wyloguj”.
- Loguj się zawsze ze strony głównej: https://gstfi24.pl, klikając w przycisk „Zaloguj”.
- Nie loguj się do systemu z adresu strony, który ktoś przesłał Ci drogą elektroniczną (np. w wiadomości e-mail lub wiadomości w komunikatorze internetowym).
- Pamiętaj, że my nigdy nie wysyłamy e-mailem prośby o weryfikację Twojego numeru uczestnika lub hasła do logowania.
- Nie loguj się do systemu z komputera, na którym jest już zalogowany ktoś inny.
Gdy logujesz się do serwisu GS TFI24, pamiętaj o następujących zasadach:
- Loguj się zawsze ze strony głównej: https://gstfi24.pl, klikając w przycisk „Zaloguj”.
- Sprawdź, czy strona jest zabezpieczona ważnym certyfikatem wystawionym przez firmę DigiCert Inc.
- Czytaj uważnie komunikaty o alertach bezpieczeństwa, które pojawiają się w przeglądarce.
- Nigdy nie ignoruj ostrzeżeń przeglądarki o błędnym certyfikacie bezpieczeństwa.
- Pamiętaj, aby zawsze na koniec swojej sesji wylogować się z serwisu GS TFI24.
- Sprawdź, czy w obrębie okna przeglądarki internetowej znajduje się symbol zamkniętej kłódki. Ten symbol gwarantuje, że sesja jest szyfrowana specjalnym protokołem SSL, który pozwala na bezpieczną komunikację. W zależności od przeglądarki kłódka może być widoczna w pasku adresu u góry ekranu lub w pasku stanu w dolnej części ekranu.